[OT] wifi antena

Jakub Piotr Cłapa jpc-ml w zenburn.net
Pon, 8 Gru 2008, 21:39:39 CET

Grzesiek Sójka wrote:
> Witam,
>
> Używam pldowej maszynki jako geteway do interku. Mam w niej jedną
> sieciówke wifi. Skuteczny transfer pomiędzy laptopem a gw jest mniej
> więcej 2-3.5MBps (bajty) o odległości ok 2m. Sieciówki w obu przypadkach
> to 54Mbps (bity).

Wydaje mi się, że jeśli założyć jakikolwiek rozsądny overhead
pakietyzacji, transmisji radiowej, synchronizacji wielu klientów itd. to
z 54Mbps nie spodziewałbym się dużo więcej. Na 100Mbps Ethernecie idzie
przesłać ok. 10-12MBps danych. Karta Ethernetowa wypluwa z siebie ramki
z prędkością 100Mbps, a karty WiFi nie (cały overhead radia jest
wliczany do tych 54Mbps). Dopiero 802.11n liczy rozsądnie (czyli 108Mbps
to mają być w całości dane użytkownika).

Jak potrzebujesz dużej szybkości, to kup sobie kabelek na specjalne
okazje. ;-)

--
regards,
Jakub Piotr Cłapa