oglądanie zabezpieczonych dvd

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Śro, 10 Gru 2008, 03:50:52 CET

Witam,
> Wypożyczyłem sobie filmik i próbowałem obejrzeć. Niestety
> mplayer dvd://1 wczytuje do bufora 4.6MB a potem się zacina.

Miałem wczoraj podobne przejścia z filmem "Wpuszczony w kanał" (Flushed Away).
65 tytułów na płycie. Próba odtworzenia każdego z nich mplayerem to albo
ciemność, albo kawałek filmu i zacięcie. Próba z dvdnav:

libdvdnav: Using dvdnav version 4.1.3
libdvdnav: DVD Title: FLUSHED_AWAY
libdvdnav: DVD Serial Number: 363e2f58
libdvdnav: DVD Title (Alternative):
libdvdnav: Unable to find map file '/home/users/pp/.dvdnav/FLUSHED_AWAY.map'
libdvdnav: DVD disk reports itself with Region mask 0x00fd0000. Regions: 2
libdvdnav: Cell is in block but did not enter at first cell!
libdvdnav: Cell is in block but did not enter at first cell!
Remember to disable MPlayer's cache when playing dvdnav:// streams
(adding -nocache to your command line)
mplayer: vm.c:863: vm_get_video_aspect: Assertion `aspect == 0 || aspect == 3'
failed.

MPlayer interrupted by signal 6 in module: dvdnav lang->id

Z "-nocache" czy bez, nie działa.

VLC jedzie przez chwilę, daje wybrać język, wyświetla planszę ostrzegawczą,
ale po chwili się zamyka. Ostatnie komunikaty:

libdvdnav: RANDOM or SHUFFLE titles are NOT handled yet.
libdvdnav: RANDOM or SHUFFLE titles are NOT handled yet.
libdvdnav: RANDOM or SHUFFLE titles are NOT handled yet.
[00000490] main decoder error: decoder is leaking pictures, resetting the heap
libdvdnav: RANDOM or SHUFFLE titles are NOT handled yet.
[00000490] main decoder error: decoder is leaking pictures, resetting the heap
[00000491] main video output error: picture to date 0x205a3a8 has invalid
status 6
[00000491] main video output error: picture to display 0x205a3a8 has invalid
status 6

Płyta daje się zamontować. Widać autorun.inf, jakieś windowsowe exeki. Widać
pliki VOB, ale nie dają się otworzyć. Błąd odczytu. W logach błędy w dostępie
do urządzenia sr0.

Napęd nawala? Mało prawdopodobne, wszystko inne się czyta/odtwarza.

Płyta zepsuta? Nie sądzę, nowiutka prosto ze sklepu, na oko nie widać żadnych
skaz.

Patrzę, a tu na okładce znaczek: "DVD zabezpieczone przed kopiowaniem". Czyli
pewnie jednak zepsuta - umyślnie zepsuta. Na szczęście to kolega kupował,
więc nie muszę odnosić do sklepu :)

I wtedy wpadłem na durny pomysł - skoro zabezpieczona przed kopiowaniem, to
spróbuję ją skopiować!

Odpaliłem K3B, i kazałem mu zrzucić do ISO. Woooolno szło, myślałem że nic z
tego nie będzie. W końcu K3B skończył. Otwieram plik wynikowy w VLC i co? -
działa!! Obejrzałem w całości, wraz z dodatkami, i nie ma żadnych błędów.
Polska, angielska ścieżka dźwiękowa, ścieżka z komentarzem reżysera, wszystko
działa.

Cóż za ironia, że to "zabezpieczenie" nijak przed skopiowaniem nie
zabezpieczyło. Wręcz przeciwnie. Zmusiło do skopiowania :)