[Th] Oops kernela przy zamykaniu systemu

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 17 Gru 2008, 11:19:52 CET

Mój system uraczył mnie dzisiaj przy restarcie czymś takim:
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/oops.jpg (fotka zrobiona komórką). Po
czym zawisł i się nie zrestartował. Problemy z umountem są nieistotne i
wynikają z tego, że miałem proces uruchomiony w chroocie, który się zrobił
zombie i blokował system plików. Ważny jest te oops. Nie jest to pierwszy
raz, ale po raz pierwszy system się nie zrestartował tylko zwisł. Jądro w
wersji 2.6.27.8-1. Nie pojawia się to często, raczej okazyjnie.

Sprzęt to laptop Dell D400. Jeśli to ma znaczenie - używam hibernacji na
dysk przez tuxonice, powyższa sytuacja akurat na laptopie wybudzonym jakieś
2 godziny wcześniej, wcześniej usypianym też kilka razy.

Czy ktoś ma pomysł, co mogło być tego przyczyną? Tudzież może komuś się tak
już przytrafiło?