jak monitorować problemy z dyskami

Lukasz Michalski lm w zork.pl
Pią, 19 Gru 2008, 10:50:39 CET

Przemysław Backiel writes:

> a ja zadam pytanie,
>
> jak zaczac bawić sie ipmi ?
> bede miał wkrótce pierwsze prawdziwe serwery
> i by stykło mi zdalne zarządzanie
>
> wiem, ze ipmi mozna do tego wykorzystac
> ale co? jak? gdzie? kiedy?

To zależy, do czego. Ja impi wykorzystuje tak jak lm_sensors - podpiąłem
do nagiosa i monitoruje temperatury, wiatraki itp.

Z samym ipmi można zrobić dużo więcej - np. zdalna obsługa przycisków
power/reset.

Od sensors jest to o tyle lepsze, że logowanie i kontrola jest
realizowana przez zewnętrzny układ, który ma własne podtrzymywanie więc
logują się takie zdarzenia jak np. brak prądu.

pozdrawiam,
--
Lukasz Michalski
pgp key: http://www.zork.pl/lm.asc