[Th] Dalsza degradacja funkcjonalności kdebluetooth?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 22 Gru 2008, 16:26:28 CET

Już jakiś czas temu pisałem, również na *devel*, że kdebluetooth dla
kde-3.5.x nie działa zupełnie bluez w wersji 4.x. Ale to od nowości, czyli
od początku linii 4.x. Dlatego też do tej pory trzymam u siebie bluez w
wersji 3.36 i wszystkie potrzebne do tego pakiety.

Do niedawna działało poprawnie, zaczynając od wykrywania samego faktu
obecności interfejsu, przez fakt stwierdzenia podłączenia do jakiegoś
urządzenia, autoryzację nowych urządzeń, przesyłanie plików w obie strony i
skanowanie otoczenia. Od jakiegoś czasu - niestety, nie umiem stwierdzić,
od jakiego - przestało mi działać:

- wykrywanie stanu połączenia - ikonka na pasku zadań reaguje na fakt
włączenia/wyłączenia interfejsu, ale jeśli urządzenie jest dostępne, to
pomimo szarej ikonki, po najechaniu na nią nie umie podać adresu, adaptera,
trybu i podłączonych klientów (mam np. myszkę, która działa).

- skanowanie otoczenia - pojawia się okno konquerora, w którym nic się nie
dzieje, chociaż ciągle niby to coś jest sprawdzane.

Nie robię z tego problemu, ale jak mi przestanie działać autoryzacja to się
wkurzę. Sam BT działa, mogę się łączyć z siecią przez komórkę (np. teraz),
przesyłać pliki do/z komputera - prawie wszystko, czego potrzeba. Ale nie
działa mi po prostu KIO do konquerora.

Nie narzekam. Chciałem tylko się dowiedzieć, czy ktoś też coś takiego u
siebie zauważył? Może ktoś zna rozwiązanie tego zagadnienia?