megaraid_mm & misc_register

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Sob, 27 Gru 2008, 20:25:31 CET

Witam,

Mam kłopot z modułem megaraid_mm. Powinien zarejestrować "char device" o
nazwie megadev. Niestety w /proc/devices nic takiego nie ma. Moduł używa
do tego funkcji misc_register(&megaraid_mm_dev) gdzie:
static struct miscdevice megaraid_mm_dev = {
        .minor  = MISC_DYNAMIC_MINOR,
        .name   = "megadev0",
        .fops   = &lsi_fops,
};
Funkcja misc_register jest wywoływana i zwraca 0 ale urządzenie nie jest
rejestrowane. Co więcej do megaraid_mm.c dopisałem linijkę:
con_log(CL_ANN, (KERN_INFO "megaraid cmm: minor=%d\n",
	megaraid_mm_dev.minor));
zaraz za:
err = misc_register(&megaraid_mm_dev);
Otrzymałem wartość 0. To chyba trochę dziwne jak na minor.

Oczywiście będę wdzięczny za wszelką pomoc w szczególności prosił bym o
przesłanie tego na devel.

Pzdr.

gs