swap i czyszczenie pamieci

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Wto, 5 Lut 2008, 01:58:10 CET

On Mon, Feb 04, 2008 at 06:17:14PM +0100, Bartosz Taudul wrote:
> [...]
ulimit -a
;)

> [18:16 wolf w bajzel:~]% ulimit -v 2048
> [18:16 wolf w bajzel:~]% ls
> ls: memory exhausted
> [18:16 wolf w bajzel:~]% ulimit -v 1024
> [18:16 wolf w bajzel:~]% ls
> ls: error while loading shared libraries: libc.so.6: failed to map segment from shared object: Cannot allocate memory

Tak swoją drogą to jest skandal by 2mb pamięci nie starczały dla
głupiego ls.
Gdzie te czasy gdy na 386 w 4mb ram się mieścił spokojnie linux? Wraz z
w miarę wypasionym jądrem... i tylko by odpalić ixy/emacsa/skompilować
jajko trzeba było włączyć swapa?

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator