problem z initrd

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Pią, 15 Lut 2008, 00:10:32 CET

Chciałem sobie zbudować kernel-vanilla, ale bez większości modułów (żeby
skrócić czas budowania). Tak więc trochę zmodyfikowałem plik
kernel-vanilla-multiarch.conf żeby nie budował niepotrzebnych modułów. I
nawet to działało, teraz natomiast nie bardzo chce. Tylko nie wiem co w
międzyczasie zmieniłem (a może coś się zmieniło w specu/patchach?).
Bootowanie wygląda tak jakby initrd był znajdowany, ale kernel nie próbował
nawet z niego korzystać. Initrd jest ten sam co dla działającego jądra
dystrybucyjnego (wiem że to nie jest docelowe rozwiązanie, ale wtedy
przynajmniej wiem że wina leży po stronie vmlinuz a nie initrd).

Efekt bootowania wygląda tak:
RAMDISK: Compressed image found at block 0
VFS: Mounted root (romfs filesystem) readonly.
VFS: Cannot open root device "sda1" or unknown-block(0,0)
Please append a correct "root=" boot option; here are the available
partitions:
0100	4096	ram0 (driver?)
010f 	4096	ram15 (driver?)
Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fson unknown-block(0,0)

Brakuje mi jakiejś opcji przy budowaniu kernela? Kilka opcji na które
zwróciłem uwagę:
BLK_DEV_INITRD all=y
BLK_DEV_RAM all=y
BLK_DEV_RAM all=y