problem z initrd

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Pią, 15 Lut 2008, 12:26:49 CET

On Fri, Feb 15, 2008 at 12:10:32AM +0100, Tomasz Grobelny wrote:
> [...]
> nawet to działało, teraz natomiast nie bardzo chce. Tylko nie wiem co w
> międzyczasie zmieniłem (a może coś się zmieniło w specu/patchach?).
> Bootowanie wygląda tak jakby initrd był znajdowany, ale kernel nie próbował
> nawet z niego korzystać. Initrd jest ten sam co dla działającego jądra
> dystrybucyjnego (wiem że to nie jest docelowe rozwiązanie, ale wtedy
> przynajmniej wiem że wina leży po stronie vmlinuz a nie initrd).
>
> Efekt bootowania wygląda tak:
> RAMDISK: Compressed image found at block 0
> VFS: Mounted root (romfs filesystem) readonly.
przy starcie dopisz w lilo/grub
debuginitrd=sh

Wtedy w tym miejscu dostaniesz shella.

> VFS: Cannot open root device "sda1" or unknown-block(0,0)
i bedziesz mogl sprawdzic co zrobil a czego nie zrobil ;)

nawiasem mowiac - poroniony pomysl. Po co na sile sobie psujesz system?
nieużywane moduły nie zajmują miejsca w pamięci ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator