Amarok - zwiechy

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 18 Lut 2008, 23:07:43 CET

On Mon, Feb 18, 2008 at 10:43:43PM +0100, grizz wrote:
> Gra sobie amarok, i gra jakieś pół godzinki, po czym pada interface
> (nie rysuje okna, nie reaguje na kliknięcia - podobnie ikonka w
> trayu), ale muzyka gra jeszcze do końca utworu, po czym kolejny się
> już nie odtwarza.
Ja miałem podobnie w Ac, mam i w Th (podobnie, gdyż martwieje zanim
dojdzie do końca utworu). W zależności od wersji, najpierw zawieszał
się skrypt scorujący napisany w Ruby, potem Amarok zawieszał się przy
odtwarzaniu plików FLAC, teraz zdarza mu sie to nawet na MP3
(aczkolwiek znacznie rzadziej). Strace zeznaje, że aplikacja wisi na
muteksie, więc wygląda to na deadlock w komunikacji między wątkami,
ale równie dobrze mogą to być plamy na księżycu. W changelogu nowej
wersji niby stoi, że poprawili zwieszki przy aktualizacji dynamicznych
playlist, ale to chyba nie to.
Nie mam czasu na dogłębne analizy. Jak mi się Amarok zwiesi (zdarza się
maksymalnie dwa razy na dzień), to go ubijam i odpalam na nowo. Może w
nowej wersji coś poprawią.

Pozdrawiam
Beorn

--