NTG: kabel USB

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Śro, 20 Lut 2008, 01:33:18 CET

Dnia środa 20 lutego 2008, Jakub Piotr Cłapa napisał:

> Nawet z kablem USB 7m nie powinno być problemów.

Zależy od kontrolera i urządzenia, co badziewniejsze jaknajbardziej będą robić
problemy przy kablu 5m. Względnie, niektóre kontrolery mogą być bardzo czułe
na zakłócenia, odłączając porty na których wykrywają anomalie żeby
zabezpieczyć komputer - np. kontroler USB w chipsetach Intel 82801G, w dmesgu
wypisuje że odłączono port dla bezpieczeństwa - wyłącza się wtedy nawet
zasilanie portu. Regularnie mi się zdarza, że konweter UART-USB mimo
zabezpieczeń przepuści jakiś elektryczny syf wytwarzany przez silniki itp.
jak testuję podłączony układ i muszę odłączać na moment, żeby port
zrestartowało.

Jeśli koledze z problemem ten kabel idzie obok elektrycznych i nie jest
ekranowany, zdecydowanie można się dziwnych efektów spodziewać. Hub albo
repeater pomoże, a ten pierwszy pewnie będzie tańszy, bo bardziej powszechny.

Pozdrawiam,
--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl