NTG: kabel USB

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Śro, 20 Lut 2008, 19:36:14 CET

Dnia środa 20 lutego 2008, Grzegorz Sójka napisał:
> Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz wrote:
> [...]
>
> No właśnie. Zastanawiałem się czy zrobienie samemu takiego kabla na
> bazie np. 2 przewodów BNC + jedna żyła na 5v było by sensowne. BNC (dla
> tych co nie wiedzą) to kabel ekranowany nieco cieńszy od antenowego za
> to zdecydowanie solidniejszy. Oczywiście trzeba by było złożyć 2 takie
> kabelki jeden na TX drugi na RX. Dodatkowo pojedynczy przewód na
> zasilanie 5v.
>
> Co myślicie??

Absolutnie nie, żadnych koncentrycznych, a już z pewnością nie dwa. Jeśli nie
wiesz - a na to wygląda - USB to transmisja różnicowa, na dodatek z bardzo
ściśle określonymi czasami zmian stanów logicznych, pojemność kabla
koncentrycznego by z tego zrobiła kompletną sieczkę. Jeśli już, spróbowałbym
STP Cat6 - czyli *ekranowana* skrętka sieciowa. Jedną parę całą na sygnał,
całą resztę na 5V - pełny kolor -, z paskiem +. Ekran kabla na końcach
uziemić, byle solidnie, bo inaczej się zamiast ekranu zrobi antena i będzie
jeszcze gorzej.

Ale może prościej będzie kupić tego huba?

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl