Oszczedzanie energii w PLD

Jakub Piotr Cłapa jpc-ml w zenburn.net
Wto, 26 Lut 2008, 02:13:32 CET

marteen wrote:
> chodzi mi o domowy serwerek plikow, a nie laptopa... a co za tym idzie o rachunki za prad bo ten serwerek przez cala dobe nie musi chodzic na pelnych obrotach... jesli jest taka mozliwosc to zalezaloby mi na wylaczaniu dyskow twardych po np godzinie pracy i obnizenia poboru pradu przez podzespoly w chwili gdy nie ma zadnych akcji zapis/odczyt

Mnie się nie udało zrobić tak, żeby na noc serwer wyłączał dyski
(hałasuje toto, bo 7200 kupiłem).

Coś zawsze chce pisać do logów albo innych badziewi w /var co jakieś 15
minut. Sprawdzałem trochę monitorem aktywnosci dysku w jądrze, ale
czasem jedyny komunikato to, ze coś jest dirty i nic wiecej nie wiadomo
(laptop-mode też próbowałem, ale pozwala tylko przeciagnac to do
kilkunastu minut a mnie nie bawi, zeby mi sie dysk budzil kilkanascie
razy w ciagu nocy).

Jedyne co moim zdaniem zadziała, to system na pendrive, logi w tmpfs, a
na twardzielu tylko dane i /home/users. (ew. jakiś sprytny unionfs
/dev/hda + tmpfs)

Planuje sie za cos takiego wziac, moze w tym semestrze sie uda. :)

--
regards,
Jakub Piotr Cłapa