Pomoc w konfiguracji bridge z poziomu skryptów

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Pią, 29 Lut 2008, 21:31:44 CET

On Thu, Feb 28, 2008 at 10:11:45PM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Potrzebuję pomocy w stowrzeniu takiego pliku ifcfg-br0, żeby podnoszenie
> bridge'a było równoważne wydaniu takiego ciągu komend:
>
> brctl addbr br0
> brctl addif br0 wlan0
> dhcpcd br0
>
> Powyższy ciąg komend odpalony z palca działa idealnie. Próbowałem stworzyć
> plik konfiguracyjny dla br0 zawierajacy coś w rodzaju:
>
> DEVICE=br0
> ONBOOT=yes
> BRIDGE_DEVS=wlan0
> BOOTPROTO=dhcp

> [...]
hm.. brctl showstp br0?

w obu przypadkach? ;)
podejrzewam że jak tworzysz ręcznie most, to stp jest wyłączane, a
automatyka pldowska domyślnie stp włącza. A na radiu stp czasami.. hm..
działa dziwnie ;) (duplikaty pakietów potrafią rozłączyć połączenie).

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator