PLD & blueconnect na WUAWEI 220 (dla potomnych)

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Śro, 2 Sty 2008, 23:04:28 CET

Witam

Przeszedłem przez konfiguracje powyższego łącza i postanowiłem się
pochwalić. Procedura okazuje się być dość prosta:

1. Dopisujemy:
options usbserial vendor=0x12d1 product=0x1003
do /etc/modprobe.conf
"erainternet" * "erainternet" *
do (obu) plików:
/etc/ppp/chap-secrets
/etc/ppp/pap-secrets

2. tworzymy następujące pliki:

[root w Apollo ppp]# cat /etc/ppp/era-connect
TIMEOUT 600
ABORT 'BUSY'
ABORT 'NO ANSWER'
ABORT 'ERROR'
SAY 'Startuję HDSPA'
"" ATZ
OK 'AT+CPIN=<Twój pin!!>'
OK 'ATE0V1&F&D2&C1&C2S0=0'
OK "ATE0V1"
OK "ATS7=60"
ABORT 'NO CARRIER'
SAY 'DIALING... \n'
OK 'ATDT*99#'

[root w Apollo ppp]# cat /etc/ppp/peers/era
noauth
connect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/era-connect"
#disconnect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/era-disconnect"
/dev/usb/ttyUSB0
crtscts
lock
local
defaultroute
nodetach
usepeerdns
lcp-echo-failure 4
lcp-echo-interval 65535

3. Zapuszczamy pppd call era i już.

UWAGA:
1. Pierwszą rzeczą an którą należy zwrócić uwagę jest linia:
OK 'AT+CPIN=<Twój pin!!>'
Oczywiście <Twój pin!!> należy zamienić na właściwy ciąg liczb. Po
wysłaniu tej komendy karta sim w modemie się odblokuje. Ponowne wysłanie
tej komendy spowoduje zwrócenie błędu przez modem. To oznacza, że żeby
ponownie połączyć się z netem trzeba wypiąć modem i wpiąć ponownie.
Istnieją dwa sposoby na rozwiązanie problemu. Można używając te.
komórkowego wyłączyć sprawdzanie PIN i wykasować tę linię. Drugi sposób
jest bardziej finezyjny. Można odpytać modem czy karta jest czy nie jest
zablokowana. W tym celu wysyłamy komendę:
"AT+CPIN?"
odpowiedź:
"AT+CPIN: SIM PIN"
oznacza, że karta zablokowana. Jeśli modem odpowie:
"AT+CPIN: READY"
to oznacza, że PIN został już wprowadzony. Nie wiem tylko jak zmusić
chat do rozpoznawania i wysyłania czego innego w zależności od
odpowiedzi. (jak ktoś wie to proszę o info)
2. Zawartość pliku /etc/ppp/era-connect pochodzi z oprogramowania ery
zainstalowanego na "MAC OS X" Cała reszta to dość dowolna kompilacja
tego co znalazłem w necie.

Powodzenia

--