SAMBA jako PDC

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Czw, 24 Sty 2008, 19:05:03 CET

Dnia 24-01-2008, czw o godzinie 13:58 +0100, Piotr Pawełek pisze:

> Masz może jakieś małe HOW-TO na własny użytek,
nie, jesli jakies how-to robie wystawiam je w sieci
> oprócz tego co można na szybko wygooglać.
mozesz wygooglać wszystko na szybko, szkopuł polega na tym żeby wiedziec
czego się szuka :) (logi samby bywają bardzo pomocne, klienta też)
Poza tym jeśli bedziesz miał problem , chcąć znależć pomoc, bedziesz
musiał zdiagnozować problem (bo na zwykłe: "SAMBA mi nie działa, co
robić" nikt ci raczej nie pomoze)

> Może mógłbyś wystawić jakieś konfigi z komentarzami
> o ile to nie tajemnica :)
pełno ich w sieci :)

http://pl.docs.pld-linux.org/uslugi_samba.html
www.banita.pl - otoczenie sieciowe (na początek)

ogolnie nie unikniesz czytania manuali, a kazda poprawna konfiguracja
jest (zwykle) inna bo robiona pod lokalne warunki i potrzeby
chociażby to gdzie trzymasz dane samby (files,baza SQL,LDAP), niestety w
duzej czesci zdarzaja sie wlasnie przeklejki z roznych .example czy
manuali na zywca i sie potem jeden z drugim zastanawia czemu nie działa
i ze SAMBA jest do d... bo nie działa mu dobrze (np: blokady
plików-oplocks).
Aby poprawnie skonfigurowac cokolwiek, powinno sie wiedziec
(przynajmniej podstawy) Jak to działa.

jesli bedziesz potrzebował pomocy pytaj na #pldhelp lub jabberze

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl