Problemy z drukowaniem via Samba

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Czw, 24 Sty 2008, 23:51:34 CET

Dnia 24-01-2008, czw o godzinie 22:55 +0100, Michał Łukaszek pisze:

> Z palca nie mam wpisane nic, polegałem zawsze na load printers -
> /etc/printcap jest poprawnie generowany przez CUPSa.
>
> W [global]:
>    printcap name = cups
>    load printers = yes
>    printing = cups
>    cups options = "raw"
	cups server = localhost
# czestotliwosc odpytywania kolejki druku
	lpq cache time = 10
dopisz:
log level = 3
> no i jeszcze udział
> [printers]
>    comment = Drukarki
>    path = /var/spool/samba
>    browseable = no
>    public = yes
>    guest ok = yes
>    writable = no
>    printable = yes
>    printer admin = root
ta opcja jest deprecated (patrz w logi)
     admin users = @root,root
>    use client driver = no
nie uzywasz sterowników windowsa? jesli uzywasz to:
         use client driver = Yes

i pamietaj o odblokowaniu odpowiednich wpisow w
/etc/cups/pstoraster.convs
/etc/cups/mime.types
/etc/cups/mime.convs

(zamiast grupy @root i uzytkownika root lepiej zdefiniuj własne)

popatrz co w logach samby wyrzuca przy drukowaniu (w ogole samba odpytuje cups? )

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl