PLD & UTF-8

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 31 Sty 2008, 12:14:37 CET

On Wednesday 30 January 2008 18:43:19 Bartosz Taudul wrote:
> Matoły nie potrafią ustawić charset-encoding i ślą krzaki w nie wiadomo
> jakim kodowaniu. Jak masz locale pl_PL to slrn chyba domyślnie przyjmuje
> iso8859-2, a jak pl_PL.utf-8, to utf. Efekt jest taki, że w przypadku
> iso8859-2 część krzaków akurat trafia z kodowaniem i wyświetla się
> dobrze, ale to nie jest błąd slrn-a.
To, że matoły ślą z Outlooków to ja wiem i nie biorę tego pod uwagę. Post z
poprawną deklaracją kodowania w ISO u mnie w slrnie wygląda tak:

"""
Taki sklepik znalaz<B3>em na ebayu. Popularni nie b<EA>d<B1> nigdy, ale towar
maj<B1> bardzo interesuj<B1>cy:
"""

LC_ALL mam ustawione na pl_PL.UTF-8 i nie mam problemów np. z wyświetlaniem
nazw plików z polskimi znakami.

> Nie mam żadnych szczególnych ustawień dotyczących kodowania, w
> szczególności nie mam ustawionego charset i mime_charset.
Do testów też usunąłem te deklaracje. Bez zmian.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn