backup

Sławek Owoc slawek w ignatianum.edu.pl
Śro, 4 Cze 2008, 14:18:29 CEST

Odpowiem po kolei:

> Po nieudanym "--upa" to lepiej zainstalować poprzednie pakiety korzystając z
> repackage (/var/spool/repackage - oczywiście jeśli z tej funkcjonalności
> korzystasz).

tzn? nie slyszalem o tym - moglbys cos wiecej napisac?

> P.S. 'dd' zrobisz sobie obraz dysku i prześlesz go sobie on-line
> netcatem. Na czas wykonywania obrazu najlepiej aby wszystkie demony, a w
> szczególności syslog były wyłączone lub uruchom system z
> pendrive/dyskietki do ramdysku.

tar czy dd - wszystko mi jedno, dd byloby pewnie lepsze bo nie trzeba
pozniej pamietac o zalozeniu foleru /proc itd.

Reasumujac zrobilem po zabootowaniu sie z RescueCD:
tar czvf kopia.tgz boot  etc   initrd  media opt root selinux sys usr
bin dev home lib mnt sbin  srv tmp  var
Czy te w/w folery wszystkie trzeba backupwoac? slyszalem cos o tym ze
/sys nie jest potrzezbny (tzn ze ma sie sam odbudowac - czy to prawda?)

rozpakowalem tar xzvf kopia.tgz
Oczywiscie nie obylo sie bez recznego generowania initrd pomimo tego
ze mam alias scsi_hostadapter ata_piix ... ale do tego to juz sie
przyzwyczailem po kazdej aktualizacji jadra.

> Mozesz sprobowac uzywac programu bacula.

to w moim przypadku armata na wrobla.
Chyba przekonam sie do netcata o ile opanuje tara.

Wracajac do pytania o dyskietki, czy ma ktos obrazy dyskietki z tarem
netcatem oraz obsluga reiserfs i ext3 no i sieci - czy to za duzo jak
na dyskietke?

--
Pozdrowienia,
 Sławek Owoc