backup

croolyc croolists w gmail.com
Śro, 4 Cze 2008, 22:49:41 CEST

jak rozumiem jest to jakis stary kompik
dysk pewnie nie duzy
ja bym uzyl
dd if=/dev/hda of=/sciezka/obraz.img
ten obraz albo na pendrive jesli sie zmiesci ewentualnie na inny zasob nfs
do polecenia dd mozna dopisac kilka magicznych rzeczy jeszcze
np. zeby opuszczal wolne (nieuzywane obecnie) miejsce na /dev/hda i na
koniec komprasowal calosc
lub odrazu na drugi (lepiej) taki sam dysk (z doswiadczenia wiem ze moze byc
inny i nic sie nie stanie i zadziala)

ps. jak ktos pamieta jakąś magie do dd - niech napisze np. z tym wolnym
miejscem - wiem ze mozna ale niestety nie potrafie - kiedys mialem takie
polecenia zapisane ale gdzies mi wcielo plik z zapiskami - bylo napisane na
'pierwszym' forum przed padem i utrata calosci