Samba Windows 98 - problem z autoryzacja

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Pią, 6 Cze 2008, 10:54:22 CEST

Dnia 2008-06-06, pią o godzinie 08:01 +0200, Andrzej Mateja pisze:

> Z tego co pamiętam, jeśli użytkownik Win9x loguje się jako IPC$ (vide
> logi) to problem jest z credentialami. Albo użytkownik albo hasło się
> nie zgadzają. Rozumiem, że sprawdziłeś to już wiele razy, więc zostaje
> wg mnie tylko jedno - Win9x potrafią przesyłać hasło użytkownika
> otwartym tekstem, a samba oczekuje szyfrowanego. Gdzieś w rejestrach
> trzeba pogrzebać i zmienić wartość, tak aby wysyłał hasło szyfrowane.
> Niestety gdzie i co trzeba zmienić już nie pamiętam.

w 98 domyslnie jest szyfrowanie haseł

 w sambie ustawiasz to przez:

encrypt passwords = yes/no

lepiej jednak IMHO dac w samba na yes i ustawić w windows na szyfrowane
za pomocą wpisu w rejestrze:

http://www.banita.pl/konf/smbhasla.html

do krystiana, poczytaj dokladnie o sambie na stronie ktora ci podalem,
masz tam wszystko do rozwiazania twoich problemów

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl
e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org