ProLiant ML570 i PLD

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Wto, 17 Cze 2008, 16:16:27 CEST

Dnia wtorek 17 czerwca 2008, Tomasz Grobelny napisał:
> Czy używa ktoś z Was PLD na ProLiant ML570 (lub podobnym). Zastanawiam
> się nad zakupem takiego czegoś [1] ale mam kilka pytań:
> 1. Jak wygląda obsługa tego sprzętu (w szczególności obsługa kontrolera
> RAID i sieci)?
> 2. Jak wygląda stabilność takiego sprzętu?
> 3. Jak się sprawuje i co daje "COMPAQ REMOTE CARD"?
> 4. Jak ewentualnie sprawa się ma z częściami zamiennymi? Nie będzie
> problemów z dokupieniem RAMu (ECC), dysków (SCSI U160), sieciówek
> (PCI64), etc. W szczególności: czy do PCI64 wchodzą zwykłe karty PCI?

> [...]

Mam DL580 (technicznie prawie to samo, tylko 4U), wszystko jest obsługiwane na
kernelowych sterownikach, bez żadnych od producenta, działa stabilnie -
włącznie z hotplugiem wszystkiego, co hotplugować można. RAM do tego jest
drogi, więc polecam zaopatrzyć się od razu w egzemplarz z dużą jego ilością,
dokładanie będzie nieopłacalne. Dyski są tanie, jeśli ci nie przeszkadza że
używane, nie wiem jak z nowymi, nie interesowałem się. Karty PCI 32bit
wchodzą, ale chińszczyzna która nie trzyma się w 110% standardu PCI,
szczególnie jeśli chodzi o kontrolę zasilania, może nie współpracować (mam
taki jeden kontroler USB na PCI - nawet mu prądu nie daje). Jeśli chodzi o
inne części - może po prostu zaopatrz się w jakiś bardziej wypatroszony
egzemplarz za jakiś czas, takie bez RAMu, dysków i wszystkich procesorów są
jeszcze tańsze. Teoretycznie Compaq nadal sprzeda części zamienne do tego,
ale za moduł zasilania do procesora (taki mały pierdzielnik do regulacji
napięć) chcą 650zł...

Aha, i ostrzegam, to jest GŁOŚNE JAK JASNA CHOLERA. Poziom i typ hałasu
pośredni między sporą suszarką do włosów a odkurzaczem. Stale - nie ma
możliwości wyciszenia wiatraków (12V 0.9A każdy), by design.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl