[Th] Zachowanie touchpada przy przełączaniu X -> konsola -> X

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 24 Cze 2008, 19:57:18 CEST

Pisałem już kiedyś, że mam drobne kłopoty z moim touchpadem - wtedy
myślałem, że winny jest suspend, ale to nie to. Dzisiaj zauważyłem, że
jeśli przejdę z X-ów na konsolę, a potem wrócę, to touchpad gubi ustawienia
(tak na prawdę to wygląda to, jakby driver gubił dostęp do pamięci z
ustawieniami, bo np. synclient przestaje wpływać na jego działanie).
Dodatkowo w logach pojawiają się każdorazowo takie wpisy:

(--) AlpsPS/2 ALPS GlidePoint auto-dev sets device to /dev/input/event9
(**) Option "Device" "/dev/input/event9"
(--) AlpsPS/2 ALPS GlidePoint touchpad found
(--) Touchpad0 auto-dev sets device to /dev/input/event9
(**) Option "Device" "/dev/input/event9"
(WW) Touchpad0 can't grab event device, errno=16
(--) Touchpad0 touchpad found
(II) Mouse0: ps2EnableDataReporting: succeeded

Sekcja touchpada w xorg.conf wygląda przy tym tak:

Section "InputDevice"
        Identifier    "Touchpad0"
        Driver        "synaptics"
        Option        "LeftEdge"      "120"
        Option        "RightEdge"     "830"
        Option        "TopEdge"       "120"
        Option        "BottomEdge"    "650"
        Option        "FingerLow"     "18"
        Option        "FingerHigh"    "19"
        Option        "MaxTapTime"    "180"
        Option        "MaxDoubleTapTime" "300"
        Option        "EmulateMidButtonTime" "75"
        Option        "MaxTapMove"    "110"
        Option        "VertScrollDelta" "20"
        Option        "HorizScrollDelta" "20"
        Option        "CornerCoasting" "1"
        Option        "CoastingSpeed" "3"
        Option        "MinSpeed"      "0.75"
        Option        "MaxSpeed"      "1.5"
        Option        "AccelFactor" "0.015"
        Option        "EdgeMotionMinSpeed" "200"
        Option        "EdgeMotionMaxSpeed" "200"
        Option        "UpDownScrolling" "1"
        Option        "LeftRightScrolling" "1"
        Option        "CircularScrolling" "1"
        Option        "CircScrollDelta" "0.1"
        Option        "CircScrollTrigger" "2"
        Option        "SHMConfig"     "on"
        Option        "RTCornerButton" "2"
EndSection

Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Może jakieś rozwiązanie (np. coby
sterownik touchpada nie restartował się za każdym razem)? To gubienie
ustawień jest cokolwiek wkurzające :-/