[AC] rc-scripts i kernel-smp

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 3 Maj 2008, 14:52:12 CEST

Dnia sobota, 3 maja 2008, Adam Gapiński napisał:
> Witam!
> Może ktoś napisać, czy to tylko u mnie tak jest?
> 1. kernel-smp-2.6.16.60-11.athlon (najnowszy z AC)
> - nie wyświetlają się polskie znaki na konsoli tekstowej (żadne) w czasie
> startu systemu

U mnie podczas startu w którymś momencie zmienia się kodowanie polskich
liter (nie używam UTF-8). Przez to część napisów, które poprawnie się
wyświetlały przed tym momentem, jest pokazywanych źle, a nowe już dobrze.
Dla odmiany na innym kompie odpalenie X-ów powoduje reset kodowania
polskich znaków na konsoli. Nie wiem, jak to poprawić, ale nie przeszkadza
mi, więc się nie przejmuję.

> - moduł ahci widzi tylko jeden dysk /dev/sda i nic więcej

Spróbuj dodać do /etc/modprobe.conf wpis (to 4 na końcu to przykładowe):

options scsi_mod max_luns=4

> - żeby wystartował kernel poprawnie musiałem dopisać append="noapic" do
> lilo.conf

Co znaczy "poprawnie"?