[OT] obsługa wielu rdzeni w 2.6.24.x

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 7 Maj 2008, 21:21:00 CEST

Dnia środa, 7 maja 2008, Marcin ‘Qrczak’ Kowalczyk napisał:

> Skąd wniosek, że gdyby te trzy procesy były przypisane do rdzeni, to
> system działałby sprawniej?

Xeon posiada pamięć podręczną L2 podzieloną na 2 bloki (po 6MB w moim
przypadku), przy czym każdy jest dzielony przez 2 rdzenie. Jeśli teraz mamy
proces, który miota się między dwoma rdzeniami, to - jeśli to są rdzenie z
tej samej "pary", to nie ma problemu. Ale jeśli to nie są rdzenie
współdzielące pamięć L2, to mamy problem, bo dostęp do danych po migracji
wymaga dodatkowego czasu na ich ściągnięcie, chociaż są już w drugim bloku
pamięci L2. Chyba jest więc oczywiste, że gdyby proces (w tym również
systemowy) był na stałe przyssany do jednego rdzenia, to całość działała by
sprawniej.

Oczywiście należy dopuścić okazjonalne migracje, bo w ogólności obciążenie
rdzeni nie musi być stałe. Ale fajnie by było, gdyby istniała możliwość
lekkiego przystopowania/stuningowania tej migracji. Tak ja to widzę.