przesiadka na sata

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Nie, 11 Maj 2008, 23:09:05 CEST

Dnia 2008-05-11, nie o godzinie 22:51 +0200, Sylwester Gruszka pisze:

> Dopisałem amd74xx do /etc/modiles. Wcześniej spróbowałem tak jak pisał Adam
> Gapiński do /etc/modprobe.conf ale były komunikaty że zła linia i ją
> ignoruje. Może ma to związek z tym, że powinienem to napisać tak jak pisał
> Miesiu tzn:
> ale nie chciało mi się już pincetny raz restartować komputera żeby to
> sprawdzić ;)
>
> Problem rozwiązany ale zagadka dla czego powstał - nie.

> przełożyłem z PREMODS do BASICMODULES, wygenerowałem initrd i żadnej zmiany,
> dalej moduł do ata musi być w /etc/modules, piszę to gdyby ktoś też się z tym
> [...]
Nie jestem pewien czy dobrze to tłumaczę... Jak się mylę to chętny może
mnie poprawić...
Initrd to taki mini system do startu i załadowania właściwego jądra,
dlatego potrzebuje mieć w sobie odpowiednie moduły do dostępu do danych
na dysku. Po uruchomieniu właściwe jądro ładuje moduły wpisane
do /etc/modules (od razu przy starcie) i /etc/modprobe.conf (przy
odwołaniu do urządzenia).
Krystian T.
                 "Errare humanum est."
www.sady.net.pl