problemy z modułem

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Pon, 26 Maj 2008, 23:54:09 CEST

Osóbka znana jako Pawel Golaszewski, wystukała:

> A wytłumaczysz mi po co te >400k wrzucać do configa, jeżeli wraz z nową
> wersją kernela będziesz miał problem jak coś się zmieni?

A robisz updaty kernela z automatu? I czekasz czy po restarcie o czymś nie
zapomniałeś? ;-)
Z drugiej strony - nie zawsze przegenerowane modprobe.conf mi nie
przeszkadzało. Może kurna jest faktycznie niepotrzebne... Tylko... po co mi
odzyskać 450k z 250 GB?

>  To wszystko jest zbędne, bo te aliasy są zaszyte w modułach i kernel
> idealnie sobie sam radzi. To nie są dawne czasy, kiedy musieliśmy
> modprobe łatać nieźle, żeby mnóstwo standardowych zależności i aliasów
> było dostępnych.

Ano jak nie trzeba, bo i tak modprobe -c wie co robi, to tylko 450k mniej
miejsca na dysku - i kernel sobie poradzi...
Jeśli natomiast 463-456=7k - to jest *faktyczny* narzut spowodowany przez
generate-modprobe.conf - to nie rozumiem, po co martwić się o taki
drobiazg.

> Tak naprawdę w modprobe.conf powinna się znaleźć _konfiguracja_ , którą
> trzeba samodzielnie zrobić, a nie zrzut aliasów wszystkich modułów, którę
> są. Generalnie to jest prawie:
> cp /etc/modules.conf /etc/modprobe.conf
> Ciut składnia niektórych rzeczy jest inna, ale tych kilka linijek (ręka
> do góry kto ma więcej niż 50 linijek _użytecznej_ i _używanej_
> konfiguracji) jakie zwykle są to można łatwo ręcznie poprawić.

Tylko czy ZU wie jakie aliasy są mu potrzebne? Dziś nvidia działa bez wpisu
w modprobe.conf (pytam serio, bo od 4 lat nie sprawdzałem i działało mi
modprobe.conf generowane z automatu, natomiast kiedyś nie ładowało za
choinkę tego modułu). Natomiast jeśli mi powiesz, że te wpisy wpływają np
na zajętość pamięci/lub cokolwiek innego niż 400k na dysku to się zgodzę -
są niepotrzebne - ba przeszkadzają, ale póki jest to tylko problem
aktualizacji kernela i niezgodności wpisów - to powiem tak - do tej pory
spotkało mnie to raz i tylko dlatego, ze zmieniono nazwę modułu kernela do
sterownika SCSI. I na to nie poradzi się nic poza odpowiednim "alias
scsi_hostadapter właściwa_nazwa_modułu" w modprobe.conf... Wpisanym tam "z
palca" czy poprzez generate-modprobe.conf, które to przepisuje z
modules.conf...

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl