Różne traktowanie tego samego urządzenia po zmianie kernela

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 6 Lis 2008, 14:01:13 CET

Mam czytnik kart CF na PCMCIA do mojego laptopa. Nie jest to zwykły,
16-bitowy czytnik, ale wersja 32-bitowa, korzystająca ze sterownika
pata_ninja32 i delkin_cb. Do tej pory (do kerneli <2.6.27.x) karta ta była
w systemie domyślnie widziana jako dysk hde. W najnowszym jądrze jest
widziana jako sda. Najwyraźniej wynika to ze sterownika dysku (wyższego
poziomu), który jest użyty do jej obsługi - na kernelach do 2.6.25 było to
ide-disk, a na 2.6.27 jest to podsystem scsi (sg, sd-mod).

To akurat by mnie nie martwiło, ale wraz ze zmianą nazwy urządzenia
dramatycznie (bo dwukrotnie) spadł mi transfer do karty - na starszym
kernelu hdparm -t pokazywał 3.5MB/s, a teraz jest raptem 1.8MB/s.

Wybaczcie, jeśli pytanie wyda się głupie: czy jest jakiś sposób na to, żeby
zamiast ładować sg i sd-mod nadal można było używać ide-disk? Oczywiście za
pomocą konfiguracji udev/hal/modprobe.conf/co tam jeszcze. Grzebanie w
kernelu nie wchodzi w grę, downgrade również.