Programowy flush pamięci podręcznej (?)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 8 Lis 2008, 09:41:37 CET

Wstęp:
Jedna z opcji konfiguracyjnych TuxOnIce to ImageSizeLimit. Jeśli ustawi się
ImageSizeLimit nocache, to przy hibernacji nie jest zapisywany cache
systemowy. Oznacza to co prawda wolniejszą pracę po wybudzeniu zanim
odpowiednie dane znów zostaną wczytane do pamięci, ale znacznie zmniejsza
rozmiar obrazu zapisywanego przy hibernacji. Dodatkowo, przynajmniej w moim
przypadku, dramatycznie poprawia się stabilność całego procesu - od kiedy
używam tej opcji, ani razu po wybudzeniu X-y się nie przywiesiły (pisałem o
tym już kiedyś na liście).

Pytanie główne:
Czy jest jakiś programik, który by inwalidował pamięć podręczną systemu?
Jest mi to potrzebne, żeby przy usypianiu do RAM-u osiągnąć podobny efekt
jak przy hibernacji. Mam wrażenie, że im więcej mam zajętej pamięci, tym
mniejsza szansa na bezproblemowe wybudzenie. A jak wywalę cache, to powinno
się ustabilizować.