mplayer (było: TwinView vs. Xinerama)

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Czw, 13 Lis 2008, 20:00:59 CET

Jak na początku bawiłem się TwinView to musiałem coś spartolić. Teraz
zrobiłem ręcznie configa i okazało się, że nawet winmanager "widzi" to
jako jeden mega wyświetlacz 3200x1200. W Xineramie sprzęt działa jako 2
wyświetlacze z możliwością przenoszenia. To rozwiązuje mój problem z
mplayerem. Drobiazg który pozostaje to dwa czarne paski w niektórych
filmach panoramicznych u góry i u dołu ekranu. Nie wiem czy da się
zmusić mplayera żeby tego nie wyświetlał. Na razie rozciągam okno tak
aby było większe od ekranu. Dzięki temu czarne paski znajdują się poza
obszarem widzialnym. Tu bardzo pomaga -vo sdl. Dodanie tej opcji pozwala
na użycie różnych trybów pełnoekranowych i rozciąganie okna bez
zachowania aspect ratio. Trzeba się niestety pobawić trochę myszką.
Rozciąganie okna do rozmiaru większego niż desktop jest trochę
upierdliwe ale jak się już to zrobi to efekt jest całkiem sympatyczny.

Wie ktoś może jak zmusić mplayera żeby nie wyświetlał tych czarnych pasków??

Pzdr

grzesiek