th i problem

Lęcznar Paweł maillistpld w gmail.com
Sob, 22 Lis 2008, 17:05:38 CET

witam, ostatnio zachciało mi się na th mieć niestandardową rozdzielczość
w trybie tekstowym więc dopisałem do /etc/modprobe.conf
options uvesafb mode_option=1280x800-32 w 50 scroll=ywrap

do /etc/sysconfig/geninitrd dopisałem
FBMODULE=uvesafb

i wygenerowałem nowego inita, po restarcie w trybie tekstowym pojawiła
się zadeklarowana przeze mnie w parametrze mode_option rozdzielczość i
wszystko by było ok gdyby nie to że po uruchomieniu X'ów i powrocie do
trybu tekstowego konsola jest jakby to ująć "troszkę zmieniona" a
mianowicie widze tak jakby trzy i pół wierszy miniaturowych ekranów w
dwóch kolumnach przy czym na każdym jest to co powinno być na jednym
dużym (czcionka jest tak mała że nie da sie nic przeczytac). Jak na
ślepo wpiszę rmmod uvesafb --force to z trzech i pół wiersza ekranów
robi się półtora wiersza w jednej i pół kolumnie przy czym czcionka jest
bardzo rozmazana i cały wyświetlany tekst jest nieczytelny i pozostaje
na ślepo wklepać reboota, czy ktoś sie z czymś takim spotkał lub wie jak
coś takiego naprawić?

kernel dystrybucyjny 2.6.27.7-2

pozdrawiam