Swieze Th i brak polskich literek...

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 26 Lis 2008, 19:58:43 CET

Witam,

W koncu jakos postawilem to Th u siebie (mialem dluuugo nie ruszane AC).
System rusza, nawet udalo mi sie zmusic myszke MX Revolution do dzialania,
ale... cos tu jest nie tak z polskimi literami i polskimi locale :-/

Ustawi?em tak:

joshua w pingwin ~> export LC_ALL=pl_PL
joshua w pingwin ~> export LANG=pl_PL
joshua w pingwin ~> locale
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory
LANG=pl_PL
LC_CTYPE="pl_PL"
LC_NUMERIC="pl_PL"
LC_TIME="pl_PL"
LC_COLLATE="pl_PL"
LC_MONETARY="pl_PL"
LC_MESSAGES="pl_PL"
LC_PAPER="pl_PL"
LC_NAME="pl_PL"
LC_ADDRESS="pl_PL"
LC_TELEPHONE="pl_PL"
LC_MEASUREMENT="pl_PL"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL"
LC_ALL=pl_PL

Niepokoja mnie te trzy komunikaty o tym ze nie moze ustawic default
locale...

W konsoli widze polskie literki w plikach tekstowych kodowanych iso-8859-2,
jak pisze w linii polecen to male polskie literki sa OK a z duzych A,L,O,Z,Z

Teraz pisze maila z alpine - wszedzie zamiast polskich liter widze
pytajniki. Jako edytor mam ustawiony joe - napisalem w nim pare polskich
liter, wyszedlem z edytora, wrocilem do edycji maila... i juz wszedzie
zamiast nich widze pytajniki :)

Zainstalowalem WindowMakera - z listy plikow widze ze ma polskie zasoby.
Uruchamiam startx... i widze wszystko po angielsku, polskich liter nigdzie
nie moge wprowadzac ani ogladac. Jak odpale xterma z -fn i podanym fontem
zawierajacym iso-8859-2, to widze polskie literki ale prawy alt z a/c/e itd.
pokazuje jakie? obce znaczki (zamiast acelo widze aaaii z roznymi
akcentami).

Cos zrobilem nie tak, czegos istotnego nie zainstalowalem?

Bede wdzieczny za pomoc...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"