djbdns a vserver

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pią, 3 Paź 2008, 00:00:45 CEST

Mniej wiecej Thu, Oct 02, 2008 at 11:21:51PM +0200, zainteresowany Tomasz Grobelny rzekl:
> W vserverze, któremu nadałem adres 192.168.5.246/24, uruchomiłem sobie
> djbdns-dnscache. Problem polega na tym, że ten dnscache w ogóle nie chce
> odpowiadać na zapytania. Ze strace'a wynika, że zapytania dostaje (jest
> wykonywany recvfrom), natomiast w ogóle nie odpowiada na te zapytania (nie
> jest wykonywany żadnego rodzaju sendto):
> stat64("ip/192.168.2.1", 0xbff4caf0)    = -1 ENOENT (No such file or
> directory)
> stat64("ip/192.168.2", {st_mode=S_IFREG|0644, st_size=0, ...}) = 0

A skonfigurowałeś go do użytku z innego ip niż 127.0.0.1, bo tak właśnie
jest domyślnie? Powyżej demon właśnie tego ustawienia szuka.

> Macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Może trzeba vserverowi przydzielić
> jakieś uprawnienia/flagi/capabilities (tylko jakie)? Gdzie w ogóle szukać
> jakichś wskazówek/komunikatów o błędach/czegokolwiek
> (w /var/log/djbdns/dnscache/current nic się nowego nie pojawia, mimo że jest
> tam kilka wpisów wyglądających jakby kiedyś zapytania były przetwarzane)?

Nie, dnscache potrzebuje CAP_SETUID, CAP_SETGID, CAP_NET_BIND_SERVICE
i CAP_SYS_CHROOT. Wszystkie one są dostępne zwykle w vserverze o ile
czegoś nie zmieniłeś.

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%