Jakiego raida zrobic i jaki system plikow?

Krystian Tyczyński krystian w kolobrzeg.com.pl
Czw, 23 Paź 2008, 17:20:27 CEST

Jacek Osiecki pisze:

> Jak 4 dyski, to aż się to prosi o raid10 - czyli mirror stripów (albo
> strip
> mirrorów, nigdy nie mogę zapamiętać :) Daje bardzo ładną wydajność i
> nienajgorszą odporność na pady: jeden padnięty dysk nic złego nie
> robi, dwa
> padnięte tylko w niektórych kombinacjach powodują utratę danych.
> Jeśli 1TB miejsca to za mało, to można złożyć raid5 i mamy 1.5TB - ale
> wtedy
> pad dowolnych dwóch dysków to automatycznie kaplica...
>
> Co do filesystemu - może reiserfs z opcjami noatime,nodiratime,notail?
> [...]

Na tym serwerze z 4 dyskami probowalem zrobic juz raid10 ale jakos muli
dyski... przy instalacji paczek np jest to odczuwalne.
Na tym drugim serwerze z 3 dyskami to wlasniez zrobilem tak jak pisales
i nawet ladnie smiga. Chcialem sie zorientowac jakie kombinacje widza inni.

Jeszcze pytanko - czy skorzystac z LVM'a, czy moze zrobic partycje "na
sztywno" ?

Pozdrawiam.