Jakiego raida zrobic i jaki system plikow?

Andrzej Zawadzki zawadaa w gmail.com
Pon, 27 Paź 2008, 21:00:19 CET

Krystian Tyczyński wrote:
> Witam.
>
> Kilka dni temu otrzymalem dwa serwery. Pierwszy z nich posiada kontroler
> LSI Logic SAS based MegaRAID wspierajacy raid0/1/5/10 - wlozone sa do
> serwera 4 dyski twarde po 500GB, 7200rpm, 32MB cache. Serwer ma trzymac
> dosc duza baze danych na Oraclu. Jakiego raida polecacie uzyc i jaki
> system plikow?
Jak baza danych to tylko 10
Fajny tekst ;-)
http://www.miracleas.com/BAARF/RAID5_versus_RAID10.txt

Naprawdę nie ma co oszczędzać... RAID5, a w zasadzie teraz to RAID6 ze
względu na słaby czas zapisu to jako staorage można sobie użyć.
Niestety osobiście mogę potwierdzić, że MegaRAIDy demonami prędkości to
nie są...
Znacznie lepiej chodzą  jak ma się bateryjkę do kontrolera i 256MB
cache... Masz?
Zresztą każdy bazodanowiec Ci powie, że BBWC to podstawa!

>  Drugi serwer ma podobny kontroler ale wspiera tylko raid0
> i mirroring - siedza tam 3 dyski twarde po 750GB. To samo pytanie...
> Prosze o jakies uzasadnienie dlaczego tak, a nie innaczej.
Tak BTW: jeśli jesteś pewien swojego serwera i masz porządne UPSy itp to
zawsze możesz olać HW RAID i zbudować sobie
tzw. SOFT RAID. Wydajnościowo to jest naprawdę wypas (cachem np, jest
pamięć ;-) do tego włączony mechanizm barier w XFSie i masz wydajny
sprzęcik.

--
Andrzej Zawadzki