Problem z kdevelop i uprawnieniami

Adam Skowroński askowron w ii.pw.edu.pl
Pon, 27 Paź 2008, 23:24:38 CET

Może to głupie co napisze, ale co tam.

10/27/2008 10:16 AM, Sylwester Gruszka wrotek:
> jako, że jestem klikaczem, zainstalowałem sobie Kdeveop. Niestety nie mogę
> zbudować mojego programu bo Kdevelop mówi:
>
> /bin/sh: /home/users/sylwek/Dokumenty/szkola/PKIK/zad1/zad1/configure: cannot
> execute - Permission denied

Ja tak mam kiedy użytkownik na którym uruchomię

kdevelopa nie ma uprawnień do uruchamiania configure.

> kiedy wchodzę tam i ręcznie wywołuję configure to:
>
> [sylwek w pldmachine zad1]$ ./configure
> bash: ./configure: /bin/sh: zły interpreter: Brak dostępu

A tak,

kiedy zrobię
    chmod 700 /bin/ksh

> [sylwek w pldmachine zad1]$ bash ./configure
> checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
> checking whether build environment is sane... yes
> ....itp...itd....działa......

A to działa nawet jak mam zepsutą resztę, jak napisałem powyżej.

Może skopiowałeś skądś katalogi i nie masz uprawnień do plików?
Albo uruchomiłeś gdzieś automake'a i autoconfa na prawach roota, albo
innego użytkownika?

No może to są głupie uwagi, ale ja bym sprawdził te uprawnienia.

Adam