[OT] Jaka kamera

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Śro, 29 Paź 2008, 11:45:14 CET

<pmuch w zamek.szczecin.pl> napisał:

> Hm.. chcę monitorować parking przed domem, głównie chodzi mi o noc.
> Myślałem że kamera CCTV będzie oferować lepszą jakość od IP..
> Mozesz podać używany przez Ciebie model ?

Większość kamer czy to CCTV czy IP to badziewie. Wyobraź sobie 640x480
monitorujące obszar szerokości 20m.

Wychodzi, że jeden piksel odpowiada ~3cm realnego świata, a to oznacza brak
jakichkolwiek szczegółów twarzy np. złodzieja.

Można po sieci poczytać np., że by sensownie rozpoznawać ludzi to ich postacie
muszą zajmować 120% czy 130% ekranu (czyli krótko mówiąc ~ od kolan w górę na
pełnym ekranie).

Jak ktoś zna kamerki outdoorowe IP oferujące lepsze rozdzielczości niż 640x480
to chętnie posłucham :-)

W nocy stosuje się doświetlanie podczerwienią lub po prostu sensowne zwykłe
oświetlenie.

W CCTV zazwyczaj nie kupuje się "gotowych" kamer bo to tanie złomy. Jeśli już
to osobno kamera, obiektyw (są przeróżne, z automatycznie sterowaną
przesłoną, bez itd), obudowa (z elementem oprowym robiącym za delikatną
grzałkę na zimę).

CCTV jest dobre jeśli chcesz od razu kupić sprzętowy rejestrator (niewiele
rejestratorów umie zbierać po IP). Jeśli wolisz dostęp przez sieć to bardziej
bym się skłaniał ku IP. Oczywiście zawsze można zoneminder.spec postawić
(umie zbierać i z cctv i IP włącznie z sterowaniem obrotowymi kamerami).

Co do samych kamer IP to bodaj najlepsze robi firma Axis (drogie, Linux na
pokładzie, zasilanie PoE) ale _chyba_ warto.

W CCTV poniżej ~0.6kzł to się kupi złom. Niby monitoring będzie ale jak
złodziej coś ukradnie to i tak go nie rozpoznasz z nagrania ;>

Tyle amatorskich uwag.