iSCSI na RPS w OVH

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Sob, 27 Wrz 2008, 13:47:48 CEST

On Saturday 27 September 2008 13:03:05 Arkadiusz Patyk wrote:

> hej
>
> Jak  warażenia z RPS  po kilku miesiacach - udało się PLD postawić ?

Tak, udało się, ale:

ale nr 1: używam kernela i initrd od OVH. Żeby przewalczyć z "czysto-pldową"
instalacją musiałbym mieć fizyczny dostęp do sprzętu. KVM ovh działa mniej
więcej tak:
  * maszyna się nie podnosi
  * w ovh monitoring podnosi alarm
  * Vincent idzie do mojej maszyny
  * podłącza monitor, przepisuje co jest na monitorze
  * rebootuje maszynę w ichniejsze rescue
  * Vincent wysyła mi mailem co było na ekranie.

Wiem, że Vincent to człowiek, bo przechodzi test Turinga - to co jest na
monitorze przepisuje z błędami (-:

ale nr 2: Raz na jakiś czas (średnio 3 razy w miesiącu) z maszyną dzieje się
coś dziwnego. Procesy zawisają na operacjach dyskowych. Mogę się wtedy
zalogować po ssh, ale wykonuję ls i już proces wisi. Nie jestem w stanie
dojść o co chodzi. Jedyne co mogę wtedy zrobić to sprzętowy reboot. Na drugim
RPSie na którym używam Debiana zainstalowanego przez ichni automat nie mam
takich problemów. Nie jestem w stanie określić, czy to jest problem z PLD czy
z OVH.

ale nr 3: zdażyło mi się, że padła im macierz na której były moje dane i
odzyskali z backupu sprzed 3 dni. Akurat tym razem żadnych cennych danych nie
straciłem, także sprawa się zamknęła na tym, że dali mi miesiąc na darmo, ale
zaniepokoiło mnie, że im się takie rzeczy zdarzają.

Teraz w OVH serwery Kimsufi (czy jakoś tak) są niewiele droższe, a mają
prawdziwy dysk, także sugeruję zainteresować się Kimsufi a RPS omijać.

--
Pozdrawiam,
Paweł