Jak ustawić stały interfejs wlan po USB ?

ppawelek w onet.pl ppawelek w onet.pl
Nie, 28 Wrz 2008, 12:27:45 CEST

Witam,

Wybaczcie, sprawa dotyczy niby Ubuntu, ale myślę,
że jest bardziej uniwersalny i pod PLD będzie tak samo.

Nie wiem jak ustawić stały interfejs np. wlan0
przydzielany urządzeniu USB przez udev ?
Mam powód by zawsze było to właśnie wlan0, anie np. wlan1 itd.
Sprawa dotyczy kary Edimax 7318Usg.
Moduł rt73(serialmonkey) przy starcie ładuje się jak należy
i wszystko działa(postępowałem wg przepisu autorów modułu).
Jeśli wyjmę i włożę kartę do gniazda usb to udev raz przydziela
alias wlan0 a innym razem wlan1.
Jak zastrzec udev był zawsze wlan0 ?

Jakoś nie mogę się z tym uporać.
Z góry dzięki