Jak ustawić stały interfejs wlan po USB ?

Piotr Pawełek ppawelek w onet.pl
Pon, 29 Wrz 2008, 19:37:09 CEST

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz pisze:

> Utwórz /etc/udev/rules.d/100-network.rules o takiej zawartości, oczywiście
> podstawiając MAC karty:
>
> SUBSYSTEM=="net", ATTRS{address}=="ff:ee:dd:cc:bb:aa", NAME="wlan0"
>
> Nazwę możesz sobie dać jaką chcesz, "wlan0" czy "abrakadabra" systemowi
> róznicy nie zrobi. Osobiście podmieniam tak nazwy interfejsów na routerach -
> extif, intif i tym podobne, w razie wymiany karty wystarczy podmienić MAC w
> konfiguracji i nie ma ryzyka że routerowi się wszystko poodwraca.

Jakoś mi to nie trybi :-(

Ustawiłem powyższą regułę dal udev i dalej to samo.
Co u licha jeszcze miesza w interfejsach poza udev.
Niestety system na którym mieszam to Ubuntu 8.04.1
- jądro 2.4.24, a moduł do karty to rt73 z serialmonkey
kompilowany za źródeł.
Standardowe modułu jądra rt73usb i pochodne (niedziałające)
zastrzeżone w blacklist.
Wszystko niby działa, tylko ta nieszczęsna zamiana ...

Z góry dzięki