Jaki raid wybrac na serwer bazodanowy i backupowy?

Mateusz Kijowski mateusz.kijowski w gmail.com
Pon, 27 Kwi 2009, 13:33:17 CEST

W dniu 25 kwietnia 2009 23:29 użytkownik Krystian Tyczyński
<krystian w kolobrzeg.com.pl> napisał:
> Witam!
>
> Od jakiegos czasu glowie sie nad wyborem raida na serwer bazodanowy i backupowy.
> Dokladnie mam FSC Primergy TX200S4, E5420, kontroler raid LSISAS1068E (3X 750GB SATAII), a na serwer bazodanowy kontroler LSI MegaRAID SAS RMB 1.12 PQ: 0 ANSI: 5 (4X 500GB SATAII).
>
> Jakie raidy zastosowac na te konfiguracje?
> Mysle nad raid10 dla serwera bazodanowego (bezpieczenstwo i szybkosc), a raid5 dla backupowego (bezpieczenstwo i pojemnosc).
>
> Co o tym myslicie?

Tutaj: http://blogs.zdnet.com/storage/?p=162 straszą, że RAID 5 jest
deprecated. Ale Ty masz tylko trzy dyski więc pewnie Ciebie nie
dotyczy niebezpieczeństwo o którym piszą w artykule (czyli wysoce
prawdopodobny błąd podczas odbudowywania macierzy).

Pozdrawiam,

Mateusz.