Ruby on Rails

Przemysław Zając zajac_p w o2.pl
Śro, 5 Sie 2009, 14:55:01 CEST

Dnia środa 05 sierpień 2009 o 14:36:35 xyz napisał(a):
> Część,
> jak można Ruby on Rails i do tego MySql pod Ti za instalować i jak
> trzeba serwer z konfigurować żeby tylko był na localhost widomy a nie w
> całym internecie?

O ile się orientuję to paczek nie ma do Railsów.
Ja na TH (wcześniej na AC) robiłem następująco.
Instalowałem z poldka ruby i ruby-devel
następnie ze strony http://rubyonrails.org/download instalowałem gema
(rozpakowujesz robisz ruby install.rb) a już później tylko
gem install rails
Nie jest to może pld-way ale działa wszystkie gemy instalują się w
/usr/lib/ruby/gems/1.8/gems jak coś się skompiluje to wpada do /usr/* ale
odinstalowanie gemem usuwa też te pliki.

Co do konfiguracji serwera od razu nie będzie nic widać na zewnątrz to nie jest
automagia żeby postawić sobie to na zewnątrz trzeba poczytać o passengerze
http://www.modrails.com/ albo mongrelu http://mongrel.rubyforge.org/
Domyślnie jak odpali się aplikację rails to jest ona na porcie 3000 :)
Przemysław Zając
JID: zajac w jabber.org
 GG: 7855838