Wsparcie komercyjne w PLD

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Wto, 18 Sie 2009, 12:27:59 CEST

On Tue, 18 Aug 2009, Wojciech Błaszkowski wrote:

> Tak BTW, to nie oszukujmy się, ale jak nie trzeba czegoś w sprzęcie zmienić to
> interwencja admina może być wyłącznie zdalna, a i tak czasem można liczyć na
> wsparcie obsługi serwerowni, w której kolokowana jest maszyneria. Do
> zarządzania mamy IPMI, KVM i inne tego typu cuda. Można maszynę zdalnie
> włączyć, wyłączyć, zabootować system i przeinstalować go.

Co np widac w mojej slowackiej infrastrukturze. Serwery stoja circa 700 km
ode mnie, a jak widac chocby po CVSie wszystko "gro i buczy".
A jak w ep09 sie macierz sypie to zdalnie sie dalo dysk podlaczyc i backup zrobic.

> Jeśli więc admin nie ma świadczyć wsparcia dla załogi siedzącej w biurze, to
> jego dupa może siedzieć w domu, przyodziana w kapcie i szlafrok, przypięta 15
> Mbps łączem z UPC do Intrernetu ;-)

No wlasnie ;) A nie stac w korkach i tracic srednio 20% czasu
"uzytecznego" na bezproduktywny transport.

Od biur to i tak najlepiej miec serwisantow - godzina pracy admina
jest za droga na czyszczenie myszek czy "kompaktowanie" Outlooka.

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-