php failed to open stream: Too many open files

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Nie, 23 Sie 2009, 16:51:56 CEST

Mieszko Kaczmarczyk wrote:
> mam taki problem jak w tytule - odpala skrypt z php - od razu
> przez /usr/bin/php - i ten skrypt doczytuje sobie przez
> INCLUDE(plik.php) i po doczytaniu ilus tam includów dostaję:
>         failed to open stream: Too many open files
>  i skrypt jest zrywany.
>
>  ulimit -a pokazuje:
> open files                      (-n) 1024
>

> Jakiś pomysł jak to obejść?

to raczj wina apache'a a nie PHP.

w /usr/sbin/apachectl masz linijke:

ULIMIT_MAX_FILES="ulimit -S -n `ulimit -H -n`"

Zmien to na np: "ulimit -n 4096"

PS. ja mam kilkanascie tysiecy virtualek na serwerze
i ustawione "ulimit -n 393216" i "wsycko gro i bucy"

Wiec nie wiem gdzie wyczytales, ze zwiekszenie limitu otwartych plikow
jakos negatywnie wplywa na serwer. po prostu ustawia sie tyle ile
potrzeba, bo standardowe ustawienia sa "standardowe dla wiekszosci ZU",
a do specyficznych zastosowan trzeba po prostu conieco podkrecic
niektore parametry, a jakie to juz zalezy od przeznaczenia serwera.

--
  -[ Arkadiusz Rdest  | net and sys admin ]-
  -[ Learn the facts and make up your own ]-