Samba, ciekawy przypadek

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 31 Sie 2009, 10:23:16 CEST

On Thu, 27 Aug 2009, Bartlomiej Niedziela wrote:
> Jest sobie Samba jako PDC dla ok. 10 komputerów z Win Xp Pro w domenie...
>
> Od kliku dni ma dziwną przypadłość, że nmbd gubi informację na temat
> istniejących komputerów, mimo iż smbclient podaje że Masterem jest właśnie
> serwer Samby. Wszytko wraca do normy po przeładowaniu usługi...
> Ale po 15 minutach (czas po którym następuje nowa elekcja browsera) traci
> informacje, zostaje tylko serwer i jedna stacja...
> Windowsy też gubią dane, albo mają własne wpisy w Miejscu Sieciowym...
>
> Najciekawsze, że mam klika podobnych instalacji i gdzie indziej wszytko
> [...]
[...]

Konfiguracja wygląda ok, raczej nie tutaj jest problem.

Ja bym stawiał na problem z jakąś końcówką w tej sieci. Należałoby
"wyizolować" problem - po prostu odłączać kawałki sieci i tak raczej
naszybciej dojdziesz gdzie jest problem.

Wystarczy, że będzie na przykład uszkodzona karta sieciowa - też kiedyś
miałem coś zbliżonego.