Czemu mi się nie aktualizuje atime?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 3 Gru 2009, 11:41:31 CET

Witam,

Mam coś bardzo dziwnego... Sprawdzałem czy cron mi uruchamia parę skryptów.
Wyglądało na to, że jeden z nich nie jest uruchamiany - bo nie zmienia mu
się atime. Spróbowałem go uruchomić, wyskoczył błąd PHPa - coś tam
faktycznie było schrzanione. Ale potem jeszcze raz zrobiłem ls --atime...
i się zdziwiłem. A potem test:

root w hotel ~site # ls -la cron_market.php --time=atime
-rwxr-xr-x 1 root root 156 Dec  2 15:05 cron_market.php
root w hotel ~site # date
Thu Dec  3 11:28:59 CET 2009
root w hotel ~site # cp cron_market.php /tmp/
root w hotel ~site # ls -la cron_market.php --time=atime
-rwxr-xr-x 1 root root 156 Dec  2 15:05 cron_market.php
root w hotel ~site # mount|grep /home
/dev/md6 on /home type ext3 (rw)

Zamiast cp robiłem cat, less, vim itp. - bez różnicy.
dopiero mv cron_market.php x && cat x > cron_market.php
"naprawiło" ten plik i zaczął mu się aktualizować atime...

Co może być przyczyną tych problemów? Jakieś pomysły?

Aktualne Th, kernel własnoręcznie kompilowany (2.6.31.1 + grsec)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944