Przestawianie się zegara systemowego

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 3 Gru 2009, 13:12:52 CET

Dnia czwartek, 3 grudnia 2009, Witold Firlej napisał:

> Mam dwie instalacje titanium. Obie up-to date. W jednej problem z
> zegarem występuje, w drugiej nie :
> rc-scripts-0.4.2.4-1.x86_64

Z moich doświadczeń wynika, że zegar jest jakoś przestawiany przy zamykaniu
systemu, ale i to nie zawsze. Właśnie przed kilkoma chwilami restartowałem
maszynę, która działała od kilkudziesięciu dni (zmiana jądra) i dopiero
przy podmontowywaniu systemu plików okazało się, że partycja główna została
odmontowana "za godzinę", czyli przed jej odmontowaniem czas został
zmieniony.

Krótka analiza myślowa (na razie tylko) sugeruje, że w momencie restartu,
przed odmontowaniem, jest zmieniana systemowa czasowa i taki jest efekt.

U mnie Th i rc-scripts-0.4.2.6-4.i686, zaktualizowane krótko przed
restartem.