Serwer inetd/CVS w PLD - jak go oduczyć identa?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 3 Gru 2009, 14:33:11 CET

Witam,

Po upgradzie AC->Th zauważyłem, że są problemy z CVSem...
Każdy nowy request to 10 sekund czekania - i potem dopiero wszystko szło
prawidłowo.

Strace niewiele wyjaśnił, dopiero podsłuch pokazał że serwer cvs łączy
(a raczej próbuje się łączyć) z identem na maszynie która do niego zagląda.
Oczywiście w 99% przypadków takiego identa nie ma, więc jest to bezsensowne
czekanie.

Czy w PLD da się jakoś zmusić inetd (używam rc-inetd-0.17) żeby nie
odpytywało identa? Bo to chyba w inetd tkwi problem...

Wiem - mogę zdefiniować regułkę iptables w łańcuchu filter/OUTGOING która
wszystkie zapytania na 113 zakończy "connection refused", ale jakoś wolałbym
naprawić przyczynę a nie objaw... :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944