KDE4, konqueror i obsługa protokołu ftp - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 24 Gru 2009, 10:47:54 CET

Pod KDE3 było prosto - wpisywałem w pasku adresu ftp://ftp.... i po prostu
działało. Właśnie spróbowałem to samo zrobić pod KDE4, a tutaj takie
kwiatki:

Żądana operacja nie mogła zostać dokończona
Brak dostępu
Szczegóły żądania:
Protokół: ftp
Data i czas: czwartek, 24 grudnia 2009 10:44
Dodatkowe informacje: smb://ftp.pld-linux.org/
Opis:
Brak dostępu do zasobu ftp://ftp.pld-linux.org/.
Możliwe przyczyny:
Być może podano nieprawidłowe szczegóły uwierzytelnienia.
Możesz nie mieć praw dostępu do tego zasobu.
Możliwe rozwiązania:
Ponów żądanie i sprawdź, czy dane uwierzytelnienia są podane poprawnie.
Skontaktuj się z obsługą komputera, administratorem systemu lub pomocą
techniczną.

Brak dostępu jest oczywiście bzdurą, bo np. pod iceweaselem jest wszystko OK
(tylko on się nie integruje np. z edytore tekstu). Jak uzyskać takie
działanie jakie było pod KDE3?