[OT] Apache, mysql, forum i duże obciążenie...

Rafał Cygnarowski rafilists w gmail.com
Czw, 8 Sty 2009, 16:58:41 CET

Dnia czwartek 08 styczeń 2009, Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz napisał:

> Sprawdź, jak będzie działać na FastCGI - jest spora szansa, że rozwiąże
> problem, jaki by nie był. A jeśli nie rozwiąże, przynajmniej pokaże, czy
> CPU ciągnie apacz, czy PHP, które będzie działać w osobnych procesach. Przy
> okazji dostaniesz większą odporność apacza na błędy PHP (segfault PHP nie
> pośle w kosmos całego workera) i możliwość ubijania zapętlonych procesów
> PHP indywidualnie i niezależnie od apacza (który to wykryje, wyśle error
> 500 i radośnie zajmie się kolejnym połączeniem). Poza tym, znacząco obetnie
> czasy parsowania skryptów i związane z tym I/O dysku.

Spróbuję (pewnie jutro) i napiszę, czy coś to dało.

> Rozumiem, że nic to nie dało?

Dało, ale nie tyle ile poprawy oczekujemy. Do zera spadły ilości odrzuconych
połączeń MySQL-a przy średnim obciążeniu.
Wrzuciłem przed chwilą config eacceleratora z PLD i dałem mu więcej RAM-u
(samej maszynce dołożyliśmy jeszcze 1GB jaki mieliśmy pod ręką). Poczekam na
większe wieczorne obciążenie na rezultaty.

> Dobrze by było powtykać w kluczowych punktach kodu forum spisywanie czasów
> i przyjrzeć się im - może się okazać, że większość tego czasu jest w jakimś
> określonym punkcie, a to już jakaś konkretna informacja od której można
> szukać dalej.
Niestety na takie "akcje" w chwili obecnej (czyt. styczeń-luty :/) nie wchodzą
w rachubę - po prostu brak czasu :/ Jeśli zmiana konfiguracji nie da
pomyślnych rezultatów to znajdziemy sobie osobę do wykonania tej dłubaniny lub
problem będzie musiał zostać nie rozwiązany do czasu, aż ten czas się
znajdzie.

Mam takie pytanie: dla "typowego forum" ile należy serwerowi zapewnić pamięci
jeśli chcemy obsłużyć odpowiednio 200, 500, 1000 użytkowników równocześnie
aktywnych?

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski